هفت پل شگفت انگیز جهان
نوشته شده توسط : samaneh

پل برج در لندن

لندن پر از اماکن چشم نواز است که همگی ارزش دیدن را دارند. پل برج به خاطر کلیسا، صومعه و دیگر بناهای تاریخی که در خود جای داده معروف است. لندن شهری است که روی رودخانه‌ها بنا شده و به همین دلیل در این شهر پلهای زیادی وجود دارد. مردم لندن به ویژه به پل برج افتخار می‌کنند چرا که این پل نماد آشکار لندن مربوط به دوران ملکه ویکتوریا است.

پل های زیبا و خیره کننده جهان


پل پون دوگار روی رود گاردون در فرانسه

فرانسه کشور محبوب آندسته از افرادی است که به تاریخ علاقه دارند. در فرانسه قلعه ها و بناهای بی نظیری را مشاهده خواهید کرد که در هیچ جای دیگری وجود ندارد. رود گاردون به خاطر وجود پل منحصربفرد پون دو گار معروف است. این اثر باستانی بیش از دو هزار سال قبل توسط رومیان ساخته شده است.

پل های زیبا و خیره کننده جهان

پل ریالتو ونیز
شهر ونیز یکی از شهرهای ایتالیاست که جاذبه های گردشگری فراوانی دارد . پل ریالتو یکی از دیدنی های ونیز است که کهن ترین پل بر روی کانال گراند می باشد . زمان ساخت این پل از سال  ۱۵۸۸ تا ۱۵۹۱ میلادی به طول انجامید  و آن را به نام يك شاهزاده مي خوانند . مهندس ناظر ساخت این پل، آنتونیو دا پونته بود . این پل نمایی ۳۶۰ درجه از کانال گراند را به نمایش می گذارد تا گردشگران تور ایتالیا از زیبایی های اینجا لذت ببرند. این پل اولین پل ساخته شده بر روی کانال گراند است . این پل همچنین یک پل متحرک می باشد . به صورتی که هنگام عبور کشتی ها از دو طرف باز می شود و کشتی ها می توانند عبور کند.

پل های زیبا و خیره کننده جهان

پل پنت وچیو در فلورانس ایتالیا
هر گردشگری که به فلورانس ایتالیا سفر کند به هیچ وجه نباید پل زیبای پنت وچیو روی رود آرنو را از دست بدهد. این پل یک بنای فوق العاده برای گردشگران خواهد بود چرا که می‌توان تعداد زیادی مغازه چرم فروشی و اقلام لوکس و جواهرات را در آنجا پیدا کرد. در فلورانس این فرصت را خواهید داشت که از یک شهر افسانه ای و طعم واقعی غذاهای ایتالیایی لذت ببرید.

پل های زیبا و خیره کننده جهان

پل گلدن گیت در سانفرانسیسکو
پل گلدن گیت از سال ۱۹۳۷ نماد شهر سانفرانسیسکو بوده است. احداث این پل سی میلیون دلار هزینه داشته است. این سازه هر ساله عکاسان زیادی را از سرتاسر جهان به خود جذب می‌کند و با رنگ قرمزش به سادگی قابل تشخیص است. و یکی از زیباترین جاذبه های سانفرانسیسکو برای گردشگران تورهای اروپایی می باشد.

پل های زیبا و خیره کننده جهان

پل بروکلین در نیویورک

نیویورک همیشه چیزی برای غافلگیر کردن گردشگران دارد. این شهر به دلیل داشتن پل بروکلین معروف است. این پل توسط جان روبلینگ ساخته شده است. ساخت آن پانزده سال به طول انجامید تا روبلینگ رویای خود را به واقعیت تبدیل کرد و شورای شهر نیویورک سرانجام اجازه استفاده از آن را صادر کرد. طولانی ترین پل معلق جهان ساخته شد ولی عمر طراح آن کفاف نداد و وی قبل از اینکه کار ساخت و ساز تمام شود، درگذشت. کار ساخت این پل سپس توسط واشنگتن پس از روبلینگ ادامه یافت و در نهایت امیلی همسر واشنگتن کار را به پایان رسانید و در حال حاضر پلی زیبا است که هر گردشگری آن را می بیند مدت ها به تماشای آن می ایستد.  

 

پل های زیبا و خیره کننده جهان




:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: